Poradnik / Wpływ nordic walkingu i nachylenia podłoża na aktywność mięśni kończyn dolnych


Wyniki tego badania są ważne dla instruktorów NW, a także dla specjalistów fitness i opieki zdrowotnej zaangażowanych w trening siłowy i rehabilitację. Wyniki te pozwalają im
ocenić wpływ NW i nachylenia podłoża na aktywność mięśni kończyn dolnych. Niektóre badania sugerują, że ich aktywność podczas NW jest zmniejszona; jednak badania te
zwykle odnoszą się do aktywności mięśni w całych cyklach chodu. Nasze badanie wykazało, że efekt NW jest różny w różnych fazach cyklu chodu.
W NW typowy jest bardziej aktywny wzorzec chodu. W pierwszej części postawy, aktywność fazowa jest związana ze zwiększonymi wymaganiami kontroli kolana, podobnie jak zwiększone wymagania stabilizacji biodra w odpowiedzi na przeciwny ruch miednicy.
Stabilizacja stopy podczas fazy postawy jest bardziej wymagająca podczas NW. I odwrotnie, NW skutkuje
zmniejszone wymagania dotyczące zwalniania tułowia.
Dla celów treningowych, dodanie efektu nachylenia wydaje się być odpowiednie niezależnie od rodzaju chodzenia (mówimy tu o chodzeniu NW). Można oczekiwać, że aktywność większości mięśni kończyn dolnych wzrasta wraz z nachyleniem podłoża.
Nasze wyniki wykazały, że stabilizacja stopy i zgięcie podeszwowe podczas chodzenia pod górę w porównaniu z chodzeniem po równym terenie, powoduje wzrost
zwiększenie aktywności mięśni kończyn dolnych w znacznie większym stopniu.
Ważne jest również, aby skupić się na prawidłowej technice NW. Wydaje się, że nieprawidłowe chodzenie, powoduje spadek aktywności mięśni kończyn dolnych. Dlatego konieczne jest odpowiednie zapoznanie się z techniką NW przed treningiem lub sesjami rehabilitacyjnymi.